Black Friday - hit czy kit?

2019-11-25 21:58:11(ost. akt: 2019-11-26 09:04:12)

Autor zdjęcia: unsplash

Lubisz zakupy? Wyprzedaże? Masz coś upatrzone i czekasz na obniżkę? Przed nami Black Friday czyli święto zakupoholików.
Amerykanie uwielbiają Black Friday, kupują masowo bo obniżki sięgają czasami 70%. Ten trend od lat jest obecny w Polsce jednak aż tak spektakularnych obniżek nie ma. Ale mimo to jest to świetna okazja do kuszenia klienta rabatami.

Założenie Black Friday jest jedno - okazja, oszczędność. Jeśli ktoś stoi przed koniecznością kupna pralki, lodówki czy innego sprzętu AGD to chcąc zaoszczędzić może wyczekiwać dnia przecen który na stałe jest wpisany do konsumenckiego kalendarza. Sprzedawcy dobrze o tym wiedzą i niestety zamiast prawdziwych mega okazji, często mamy zwykłą manipulację ceną, hasłami czyli perfekcyjna marketingowo-psychologiczna gra. Wystarczy kilka dni wcześniej podnieść cenę produktu, potem pod hasłem "Black Friday", "Mega Sale" nałożyć rabat, dodać otoczkę mega wyprzedaży piątkowej i interes się kręci. Nabici w butelkę klienci rzucali się na przecenione produkty i towary, nie mając pojęcia, że oto – płacą normalną cenę. Korzystali na tym wyłącznie sprytni sprzedawcy.

Black Friday kusi czymś czymś jeszcze. Kupujemy rzeczy których nie potrzebujemy widząc, że inni bardziej się nimi interesują. Podświadomie chcemy je mieć, rośnie w nas poczucie, że jeśli nie kupimy to ucieknie nam sprzed nosa jakaś fantastyczna okazja. Do tego widzimy czerwoną metkę informującą, że cena jest obniżona i w mig kupujemy coś czego normalnie nawet byśmy nie zauważyli.

Jednak nie taki Black Friday zły. W związku z tym, że wypada w ostatni piątek listopada, jest zatem okazją do tańszych zakupów przedświątecznych. Sklepy natomiast mogą się powoli zacząć pozbywać towaru przed noworoczną inwentaryzacją. Warto jednak to tego dnia przygotować się wcześniej chociażby obserwując ceny interesujących nas towarów. Jeżeli wiemy, że upatrzona sukienka normalnie kosztuje 139 złotych i w dniu wyprzedaży otrzymamy rabat od tej ceny to punkt dla nas! Mamy coś co chcemy, potrzebujemy i taniej!

Black Friday to także obniżki na usługi czy promocje w restauracjach czy w kinie. Świetna okazja aby się pokazać, wypromować, zaakcentować swoją obecność.

Black Friday to za mało! Zróbmy Black Weekend!

Nic dodać nic ująć, piątek, sobota, niedziela. Trzy dni na szaleństwo zakupowe. To się musi udać! Na oficjalnej stronie polskiego czarnego piątku można znaleść listę sklepów, znany marek, sieciówek który dołączyły do akcji. Warto rozejrzeć się w okolicznych sklepikach, na lokalnym rynku, bo o ile obniżki zbyt spektakularne nie będą to pare groszy w kieszeni może zostać.

Cyber Monady

A gdy opadnie gorączka zakupowego buszowania po sklepach i galeriach, można sobie w domowym zaciszu wyruszyć na zakupy internetowe. Cyber Monady czyli pierwszy poniedziałek po Black Friday to obniżki w sieci. Tutaj także można wyłapać okazję albo dać nabić się w butelkę. Warto zastosować zasadę wcześniejszej obserwacji ceny.

Czarny Piątek czy Black Friday zawsze wypada w ostatni piątek listopada. W 2019 roku będzie to 29 listopada.

a.laskowska@gazetaolsztynska.pl

2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5